Press "Enter" to skip to content

Własny zakład krawiecki – pomysł na biznes

Krawiectwo wcale nie wyszło z użycia, a dobrego fachowca z tradycjami bardzo się ceni. Jako krawiec być może pracujesz na etacie w dużym zakładzie przemysłowym lub u rzemieślnika. Taka praca ma swoje walory w postaci względnego bezpieczeństwa socjalnego i ubezpieczeń. Być może jednak zastanawiasz się, czy nie lepszym pomysłem byłoby założenie własnego salonu krawieckiego. Czy to dobry pomysł na biznes?

Własny zakład krawiecki — Na co zwrócić uwagę?

Powinieneś przede wszystkim zastanowić się jaki zakres usług ma mieć Twój potencjalny zakład krawiecki. Jak szeroki wybór usług oferować. Niektórzy przedsiębiorcy wynajmują pomieszczenia i tworzą kompleksowy, duży zakład. Inni pracują we własnym mieszkaniu. Musisz zdecydować się, czy Twoja firma będzie dokonywać jedynie drobnych napraw i przeróbek, czy może zaoferuje też szycie sukien i garniturów na miarę. To ważne, ponieważ w przypadku drobnej działalności nie jest koniecznie nawet zakładanie firmy. Istnieją kryteria, które zaliczają się do formy tzw. działalności nierejestrowanej. Istotnym aspektem jest też zaopatrzenie się w sprzęt.

Czego potrzebuje krawiec?

Jako krawiec zapewne wiesz, czego potrzebujesz. Na pewno potrzebne będą maszyny do szycia, nici, igły, guziki, zamki błyskawiczne. Otwartym pytaniem jest też, czy zamierzasz pracować sam, lub też zatrudniać inne osoby. To ściśle wiąże się z pieniędzmi, które zamierzasz zarabiać. Ustalenie kwot za usługi podlega uwarunkowaniom rynkowym. Na to wpływ ma lokalizacja Twojego zakładu, miasto i region, w którym prowadzisz działalność oraz zamożność otoczenia. Musisz przeanalizować oferty konkurencji, jej liczebność i ewentualne zagrożenia, które płyną z jej strony.

Własny zakład krawiecki — Pozyskiwanie klientów

Jeżeli nie otwierasz ogromnej fabryki włókienniczej, nie potrzebujesz reklam ogólnopolskich. Twoja działalność będzie miała charakter zazwyczaj lokalny, ograniczający się do rozpoznawalności na terenie danego miasta lub powiatu. Stąd inwestycja w lokalne ogłoszenia – prasa z anonsami, internet, prasa regionalna, portale społecznościowe oraz grupy dyskusyjne związane z Twoim miejscem działalności. Wszystko to jest świetnym źródłem wiedzy o Tobie dla potencjalnych klientów. Dobrym pomysłem jest też widoczny i rozpoznawalny baner, który już z daleka zasugeruje przejezdnym, że tutaj naprawia się ubrania lub szyje na miarę. Większy zakład aż prosi się o stronę internetową. Posiadanie takowej uchodzi w dzisiejszych czasach za przejaw powagi i szacunku dla klienta. Poczta pantoflowa nie zawsze wystarcza.

Własny zakład krawiecki — Czy to się opłaca?

Kupno nowych ubrań jest bardzo przyjemną czynnością, ale też i kosztowną. Nie zawsze drobne usterki jesteśmy chętni niwelować poprzez wymianę na nowy ciuch. Pewne rzeczy można łatwo naprawić i przywrócić dobry stan ubrania. Dlatego usługi krawieckie zawsze będą mile widziane na rynku. Tego typu biznes ma sens, o ile masz zdolności zawodowe i wiedzę na temat technik szycia, materiałów oraz prowadzenia działalności gospodarczej w ogóle. Jest to rynek tyleż specyficzny co rozchwytywany, zwłaszcza jeśli wyrobisz sobie renomę. Ceni się dokładność, fach w ręku i sumienność.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *