Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia speaker radiowy?

To, że speaker radiowy pracuje w rozgłośni to jasne. Wiadomym jest też na czym mniej więcej polega jego praca. Wbrew pozorom nie należy do łatwych, wymaga systematyczności, dbania o zdrowie, niekiedy oczytania i erudycji. Niejednokrotnie wiąże się z prestiżem, rozpoznawalnością. Jego głos uprzyjemnia słuchanie radia, przyciąga słuchaczy do konkretnych stacji. Czy jednak jest to zawód lukratywny? Ile zarabia speaker radiowy?

Speaker radiowy – forma zatrudnienia

Od dłuższego już czasu w polskich mediach etat to rzadkość. Forma zatrudnienia, która przeznaczona jest raczej dla pracowników administracji, zabezpieczeń, obsługi technicznej (a i to nie zawsze) czy osób sprzątających albo nocnych stróży. Artyści, prezenterzy, redaktorzy – by obniżyć koszty pracy zatrudniani są w oparciu o umowy o dzieło czy B2B. Wielu z nich funkcjonuje jako samozatrudnieni twórcy. Podobną praktykę stosują speakerzy radiowi. Jako twórca, masz możliwość odliczenia sobie części podatku i zarobienia netto więcej. Sam jednak musisz zadbać o ubezpieczenie czy zapłacić lekarzowi. A czy speaker zarabia odpowiednio dużo?

Speaker radiowy – ile możesz zarobić?

Wedle raportów, które dotyczyły zarobków w Polskim Radiu speakerzy znajdowali się stosunkowo daleko w stawce. Pensja poniżej 4000 zł brutto na tle kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy, które pobiera zarząd oraz dyrektorzy, nie wygląda imponująco. Zarobki w radiach prywatnych objęte są tajemnicą handlową, ale szacuje się, że na ogół speaker radiowy zarabia w przedziale 3000 – 4500 zł brutto. Nie są to złe pieniądze, choć duże rozgłośnie mają swoje oddziały w wielkich miastach. Koszty życia są tam wyższe niż na prowincji. Wiele zależy, czy pracujesz w radiu wyłącznie jako speaker, czy też prowadzisz jakąś audycję, jak popularną i jakiej wagi. Co tu mówić – w radiu liczy się nazwisko i sympatia słuchaczy.

Speaker radiowy – czy zawód daje popularność?

A czy łatwo się dorobić rozpoznawalności? Jeśli pracujesz w dużej rozgłośni, o zasięgu przynajmniej na terenie województwa zdecydowanie Twój głos zna wiele osób. Kojarzą go z prognozą pogody, popularnymi dżinglami albo kolejnymi audycjami. Praktyka pokazuje jednak, że zdecydowanie rzadziej łączą głos z nazwiskiem. A jeszcze rzadziej kojarzą Twoją twarz, dorobek, osobowość. Wielu popularnych radiowców zaczynało do bycia speakerem. To zawód, w którym liczy się charakter, stawianie czoła wyzwaniom, urok osobisty i nieco szczęścia.  

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *