Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia trendsetter?

Trendsetting to źródło satysfakcji, ale też niezła forma dodatkowego zarobku. Krzewienie postaw czy zachęcanie do sprawdzonych marek nie musi kolidować z pobieraniem wynagrodzenia. Zwłaszcza że często nie jest ono wcale gigantyczne. Choć, gdy Twoja renoma, zasięgi i posłuch społeczny są duże – tzn. takie, które mogą wymiernie przenieść się na zyski firmy partnera – warunki, które Ci zaproponuje, będą znacznie lepsze niż szeregowego YouTubera czy redaktora pisma o urządzaniu domu. A skąd się biorą partnerzy?

Trendsetter – pozyskiwanie partnerów

Jeśli jako trendsetter musisz poszukiwać współpracowników, to nie jesteś żadnym trendsetterem. To oni uderzają do Ciebie, gdy widzą, że masz zasięgi i audytorium. Z kim możesz współpracować? Wiele zależy od Twojego wizerunku i profilu działalności. Mogą być to firmy handlowe, produkcyjne czy usługowe. Ale także stowarzyszenia aktywistów społecznych, organizacje pozarządowe, partie polityczne czy związki wyznaniowe. Formalnie mogą być to też agencje reklamowe i pijarowe.

Trendsetter – ile można zarobić?

Ogólnopolskie badanie wynagrodzeń donosi, że trendsetterzy w Polsce zarabiają na ogół w przedziale 4000 – 7250 zł brutto. Ta kwota jednak wydaje się być bardzo uśredniona. Uwzględniająca różne formy współpracy, branże oraz formy kreowania trendów. Trendsetting to specyficzny rodzaj działalności, wykonywany przez osoby, które już mają jakiś dorobek i autorytet, choćby w wąskiej, ale istotnej targetowo grupie odbiorców. To zjawisko, które często odbywa się przy okazji, obok Twojej głównej działalności. Udzielając doradztwa modowego, prowadząc audycję o ubraniach i jednocześnie posiadając rubrykę na felieton w kobiecym piśmie, trudno uznać, że głównym źródłem utrzymania jest jedno czy dwa product placement w ciągu roku.

Trendsetter – nie zawsze chodzi o kasę

Z tego też względu nie zawsze wynagrodzenie ma formę pieniężną. Często wystarczającym motywatorem jest satysfakcja, przekonanie o tym, że promuje się naprawdę dobrą rzecz lub realna zmiana postaw Twoich odbiorców. Albo przynajmniej preferencyjne warunki korzystania z usług firmy Twojego partnera. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *