Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca trendsettera?

Trendsetter to ktoś, kto swoją działalnością i autorytetem wpływa na innych. Wpływa do tego stopnia, że odbiorcy za jego rekomendacją są skłonni wybierać konkretne produkty, usługi, postawy i rozwiązania. Często rozwiązania konkretnych firm czy środowisk, które w mniej lub bardziej zawoalowany sposób płacą trendsetterowi. Jak to się odbywa? Jesteś znany z tego, że opowiadasz o modzie i masz swój program w telewizji? Ubierasz się w ubrania konkretnej marki. Jesteś popularnym YouTuberem tłumaczącym zagadnienia IT? Przemycasz logo producenta sprzętu, sklepu czy czasopisma. Zajmujesz się sportem? Współpracujesz z producentem piłek albo piwa. Ideałem jest trendsetter, który działa na własny rachunek i kreuje trendy zupełnie sam.

Trendsetter – marketing rekomendacji

Dlaczego współpraca z trendsetterami działa? Dlatego, że wielu konsumentów chcąc nie chcąc kieruje się opiniami innych. Jeśli jesteś osobą lubianą, znaną, choćby i w wąskim środowisku, Twoje zdanie się liczy. Niekoniecznie musi być o mocy wyroczni. Ale na pewno wpływa na decyzje konsumenckie. Lub nawet na całą ich falę, która stanowi trend. Jeśli znasz się na swojej dziedzinie – przykładowo tworzysz interesujące vlogi na temat mody albo kanał YouTube traktujący o technikaliach, zyskujesz sympatię oraz opinię znawcy. Tym samym, jeśli wskazujesz, że konkretne produkty i usługi, ale też postawy, rozwiązania, pomysły są dobre, przekonujesz swoich odbiorców do nich. Z punktu widzenia Twoich partnerów to świetna reklama.

Trendsetter – przekonanie o marce

Musisz jednak pamiętać, że trendsetter to nie jest akwizytor czy kukiełka do wynajęcia. Zawodowa etyka nakazuje, aby rekomendować tylko takie trendy, które rzeczywiście uważasz za dobre i korzystne. Wszelki fałsz, nieszczerość czy działanie wbrew sobie tylko dla pieniędzy jest bardzo szybko wychwytywane przez odbiorców. Jest to nie tylko przeciwskuteczne marketingowo, ale też rujnuje Twój wizerunek. Na który zapewne długo pracowałeś.

Trendsetter – nienachalna promocja

Promocja musi być też zwyczajnie nieuciążliwa, dyskretna. Pewną formą jest product placement w Twoich materiałach, ale także pojawianie się na określonych wydarzeniach, wspominanie o pewnych książkach, które ostatnio czytałeś czy uwzględnianie konkretnego monitora w zestawieniach polecanych.

Trendsetter, influencer i coolhunter-  różnice

Nowoczesny marketing spowodował pojawienie się nowych zawodów. Trendsetter to tylko jeden z pokrewnych. Jest jeszcze influencer i coolhunter – o każdym z nich piszemy. Czym się różnią? Coolhunter to osoba, która bada trendy, przewiduje je i analizuje. Influencer może potencjalnie wpływać na innych. Trendsetter już to robi. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *