Press "Enter" to skip to content

Jak zostać trendsetterem?

Kim jest trendsetter? To angielskie określenie oznacza osobę, która ustala trendy. Nie tyle je narzuca, ile sprawia, że one się pojawiają. To osoba, która mając jakąś publiczność, rozpoznawalność, fach albo predyspozycje do perswazji sprawia, że jej odbiorcy podejmują pewne tematy, wybierają pewne rodzaje produktów czy korzystają z określonych usług. Jak stać się taką osobą?

Trendsetter – kto może być trendsetterem?

Na ogół wyznaczanie trendów dzieje się przy okazji głównej działalności trendsettera. To osoby, które już w jakiś sposób dały się zauważyć, coś osiągnęły i mogą wpływać na gusta i opinię konsumentów. Często to celebryci, ale mogą być to też YouTuberzy, instagramerzy, osoby na co dzień zajmujący się zawodowo modą, odzieżą, kulinariami, sportem czy elektroniką. Takie osoby nawiązują współpracę z firmami oferującymi produkty i usługi związane z ich działalnością. Jeśli trendsetter jest do nich przekonany, nienachalnie przyczynia się do ich promocji. Wbrew stereotypowi najbardziej skuteczni nie są w tej funkcji wysportowani mężczyźni, lecz kobiety, przede wszystkim matki. Trendsetterem może być zatem każdy, choć ważne są też pewne predyspozycje osobowościowe.

Trendsetter – jaki jest dobry trendsetter?

Jakie to predyspozycje? Dobry i skuteczny trendsetter osoba, która zwyczajnie dobra jest w tym, czym się zajmuje. W sposób fachowy opowiada o modzie, kuchni czy sprzęcie komputerowym. Potrafi przyciągać uwagę, jest charyzmatyczna, nie boi się kamery oraz wypowiada się w sposób elokwentny. Oprócz tego musi potrafić organizować własną pracę, być przedsiębiorcza oraz potrafić analizować rynek i preferencje konsumenckie. Nie zaszkodzi, jeśli też po prostu dobrze wygląda.

Trendsetter – a może szkoła dla trendsetterów?

Może jednak można choć trochę nauczyć się, jak zostać trendsetterem? Okazuje się, że są temu poświęcone nawet studia podyplomowe. Ma je w swojej ofercie, chociażby Collegium Civitas. Uczelnia już dekadę temu otworzyła kierunek prognozowanie trendów. To studia dla tych, którzy interesują lub zajmują się sztuką, reklamą, komunikacją społeczną, modą czy designem. Wykładowcy opowiadają, w jaki sposób wychwytywać nadchodzące trendy, co tworzy te trendy. A także, w jaki sposób aktywnie je kreować. Jakie dobierać środki wyrazu i co przekonuje innych do podążania za sugestią. Prognozowanie trendów to ciekawe studia także dla osób chcących zostać coolhunterem, influencerem, specjalistą od PR lub przedsiębiorcą. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *