Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca brokera edukacyjnego?

Twoim zadaniem jest prowadzenie doradztwa dotyczącego wyboru ścieżki edukacyjnej i kompetencyjnej. To jednak nie jest zwykłe doradztwo zawodowe polegające na wskazaniu możliwych ofert pracy dla danego kandydata. Twoja rola zaczyna się dużo wcześniej. Pośredniczysz pomiędzy klientami a ośrodkami szkoleniowymi, uczelniami czy innymi placówkami edukacyjnymi. Przeprowadzasz z klientem wywiad osobowościowy. Analizujesz rynek i budujesz bazę kontaktów. Przedstawiasz klientowi możliwe rozwiązania. Doradzasz w oparciu o argumenty ekonomiczne i kompetencyjne.  

Broker edukacyjny – praca z klientem

Jakich możesz mieć klientów? Bardzo różnych. Na ogół są to oczywiście osoby młodsze, nawet jeszcze uczące się w szkole średniej. Nie potrafiący zdecydować się na wybór ścieżki edukacyjnej. Z usług brokera edukacyjnego korzystają jednak też i nieco starsze osoby. Studenci, którzy chcą wybrać szkoły podyplomowe, osoby dorosłe i aktywne zawodowo, które chcą jednak nieco się przebranżowić. Takie osoby, które poszukują solidnej oferty edukacyjnej w celu udoskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych. A także osoby starsze, które zyskany po odchowaniu dzieci czas chcą przeznaczyć na rozwój osobisty.

Broker edukacyjny – wywiad z klientem

Do każdego klienta musisz podejść indywidualnie. Być otwartym na jego potrzeby, problemy oraz aspiracje. Wszystko zaczyna się od spokojnej rozmowy i przeprowadzenia wywiadu zawodowego. Pytasz o posiadane i oczekiwane kompetencje. Przeprowadzasz test na inteligencję, typ osobowości lub predyspozycje zawodowe. Pytasz o stan zdrowia i ewentualne przeciwskazania do pracy. To wszystko buduje profil klienta, do którego następnie będziesz musiał przyporządkować jakieś oferty edukacyjnej.

Broker edukacyjny – poszukiwanie ścieżki edukacyjnej

Nie dzieje się to oczywiście automatycznie, niczym funkcja z Excela. Analizujesz oczekiwania i możliwości klienta z dostępnymi w danej profesji ścieżkom edukacyjnym. Mając wiedze na temat programów studiów, konkretnych typów wykładowców i ich specjalizacji wykazujesz klientowi kilka możliwości. Masz prawo doradzać i wskazywać konkretne, ale oczywiście na końcu decyduje sam klient. może też poprosić Ciebie o załatwienie formalności, rozpytanie się czy o kontakt z ewentualnym korepetytorem. Selekcji dokonujesz nie tylko w oparciu o proste zależności, ale też np. przewidywane zapotrzebowanie na specjalistów na rynku pracy za 5 – 7 lat. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *