Czym będziesz się zajmował jako pracownik BOK? Najogólniej – będziesz obsługiwać klientów. Przychodzić, telefonować lub pisać będą do Ciebie by dowiedzieć się czegoś o ofercie firmy, usiłować skontaktować się z szefostwem. Albo skierują się do Ciebie w razie wystąpienia jakiegoś problemu. Oferty pracy na stanowisko pracownika biura obsługi klienta zawierają różne sformułowania i wytyczne wynikające z konkretnej branży. Najczęściej jednak spotkasz takie obowiązki zawodowe:
- kontakt z klientami, odpowiadanie na ich wiadomości lub podejmowanie ich, gdy przyjdą osobiście,
- stałe uzupełnianie wiedzy na temat oferty firmy, produktów i usług. A także procedur wewnętrznych, odwoławczych lub awaryjnych,
- znajomość organizacji wewnętrznej, przekazywanie lub oddelegowywanie spraw do kompetentnych jednostek w firmie,
- wykazywanie zaangażowania w przypadku problemów klienta oraz dbałość o rychłe ich rozwiązanie,
- przedstawianie w atrakcyjny sposób oferty klientom, przekonywanie ich oraz zawieranie umów,
- przyjmowanie reklamacji, skarg oraz sugestii klientów,
- kontakt z klientem, dbałość o jego podtrzymanie, zainteresowanie jego zadowoleniem. Zarówno mailowo, telefonicznie jak i niekiedy osobiście,
- przygotowywanie ofert handlowych, ogólnych oraz indywidualnych,
- obsługa systemów komputerowych, baz danych, wprowadzanie tych danych,
- niekiedy także obsługa wewnętrznej administracji – podobne obowiązki jak stanowisko sekretarki (sprawdź artykuł Sekretarka – jak wygląda praca?).
Pracownik BOK – Miejsce i warunki pracy
Pracować będziesz najczęściej w biurze w gmachu firmy. Albo punkcie obsługi klienta ulokowanym poza siedzibą firmy. Wiele z nich, zwłaszcza tych usługowych – telekomunikacyjnych, bankowych, mediów elektronicznych – prowadzi swoje punkty w okolicach ruchliwych miejsc. Centrów handlowych, dworców, rynków w centrum miasta. Do dyspozycji będziesz miał typowy biurowy sprzęt, komputer wraz z systemem wewnętrznym firmy. W nim zazwyczaj masz dostęp do aktualnej dokumentacji ofertowej, bazy danych klientów oraz procedur składania zamówień i reklamacji.
Pracownik BOK – Wpływ na zdrowie
To głównie praca siedząca, wymagająca przebywania w jednej pozycji przez wiele godzin. To z pewnością niekorzystnie wpływa na układ krążenia i ruchu. Taka praca to też stały kontakt z ludźmi. Bardzo różnymi ludźmi. Z racji tego, że reprezentujesz pracodawcę i musisz starać się pozyskiwać sympatię klientów, niekiedy będziesz zmuszony znosić mało eleganckie i kulturalne zachowania klientów. Zwłaszcza jeśli są roszczeniowi lub zdenerwowani. Asertywność, opanowanie i dystans pozwolą Ci zachować równowagę psychiczną. Odporność na stres jest tu bardzo wskazana – lata takiej pracy mogą niekorzystnie wpływać na psychikę i układ nerwowy.
Be First to Comment