Press "Enter" to skip to content

Pracownik BOK na etacie czy na własnej działalności? Jak znaleźć pracę jako pracownik BOK?

Wielu kandydatów na stanowisko pracownik BOKFaktem jest, że średnia wieku pracowników biur obsługi klienta oscyluje raczej poniżej 30 roku życia. Tym samym wynika to z tego, że sporo osób tam pracujących to zarabiający na swoją edukację studenci albo dorabiający sobie godzinami nocnymi osoby młode. Praktyka pokazuje też, że istnieje spore zainteresowanie taką pracą, dlatego konkurencja jest spora.

Pracownik BOK – Jak szukać takiej pracy?

W jaki sposób mógłbyś wyróżnić się wśród grona kandydatów? Otóż kluczem jest dobrze napisane CV. Pracodawcy mniej interesuje wykształcenie oraz Twój dyplom z konkursu wiedzy o sporcie. Szczególnie istotnie zaznaczyć powinieneś swoje atuty osobowościowe. Podkreślić, że potrafisz organizować swoją pracę, masz niezłą odporność na stres oraz wykazujesz się kulturą osobistą. Bardzo mile widziane jest każde doświadczenie w pracy z klientami. Wspomnij o każdym epizodzie podczas studiów lub szkoły średniej. Hostessa w hipermarkecie, dorywcza praca w call center lub w punkcie informacji na pewno się przydadzą. Oczywiście, jak w przypadku pisania każdego CV, nie możesz kłamać. Pracodawcy szybko weryfikują Twoje deklaracje. Zwłaszcza jeśli usiłujesz oszukać ich tam, gdzie najbardziej im zależy na Twoich kompetencjach.

Pracownik BOK – Własny dział obsługi klienta

Jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo, które prowadzi usługi lub sprzedaż towarów albo klienci mogą zgłaszać Ci swoje reklamacje, warto zainwestować w osobny dział do tego przeznaczony. Musisz jednak zadbać o kilka spraw:

  1.   Środowisko pracy – dobieraj pracowników tak, aby współpracowali w zespole. Tylko wtedy będą efektywni i pomocni. To nie dział sprzedaży. Wprowadzanie niezdrowej rywalizacji odbije się na Tobie i kliencie.
  2.   Zatrudniaj i informuj – pracowników masz prawo dobierać drobiazgowo, ale też równie szczegółowo musisz ich informować o ofercie firmy i wewnętrznej organizacji. Klient potrzebuje informacji natychmiast. Nie ma czasu, aby niedoinformowany pracownik przy nim usiłował dowiedzieć się podstaw. Oczywiście to też jego obowiązek i element warsztatu zawodowego. jednak sprawa wymaga zaangażowania i dobrej organizacji także od Ciebie jako szefa.
  3.   Zadbaj o sprzęt – dziś biura obsługi klienta korzystają z nowocześniejszych i bardziej wygodnych technologii niż jeszcze kilkanaście lat temu. Oprócz eleganckiego biura, w którym podejmować będziesz klientów, musisz zadbać też o sprawny system komputerowy, bazę danych i metody komunikacji. Telefon i e – mail to jedno. Ale dzisiejsze biura obsługi klienta niekiedy przenikają się z firmami typu call center. Musisz zatem zadbać o stabilne słuchawki, połączenie internetowe, sprawny i szybki sprzęt komputerowy. Sprawdź nasz artykuł Call Center – etat czy własna firma?

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *