Press "Enter" to skip to content

Pracownik BOK – Jak zostać pracownikiem w biurze obsługi klienta?

Gdy coś się zepsuje albo usługa przestaje spełniać swoje warunki, czujesz się zaniepokojony. Wtedy właśnie zwracasz się do firmy, której zapłaciłeś, aby coś z tym fantem zrobiła. Czynisz to właśnie poprzez biuro obsługi klienta. Tam też obsługuje Cię pracownik BOK, jeśli jesteś ich nowym klientem. Lub w jakiejkolwiek sprawie chcesz nawiązać z nimi kontakt. Pracują tam osoby zazwyczaj kompetentne w zakresie oferty firmy oraz sposobie obsługi klienta właśnie. Jak zostać takim pracownikiem?

Pracownik BOK – Wymogi i wykształcenie

Nie ma jakichś bardzo sprecyzowanych wymóg dotyczących kompetencji albo wykształcenia na tym stanowisku. Bardziej istotne są tutaj Twoje własne predyspozycje, o których opowiemy Ci za moment. Istotna jest umiejętność odnalezienia się w pracy w biurze oraz podejście do klienta. Firmy, jeśli wskazują na wykształcenie w ofertach pracy, raczej stawiają na wymóg minimum średniego. Choć oczywiście są branże, gdzie obsługa klienta musi wiązać się z fachową wiedzą – jest tak na przykład w marketingu albo pracy z klientami w języku obcym. Wtedy wyższe wykształcenie – lub równie obszerna wiedza – są niekiedy niezbędne. Pracodawcy często – jeśli dostrzegą w Tobie potencjał – są skłonni zorganizować specjalne szkolenie. Przybliży Ci ono specyfikę firmy, zapozna szczegółowo z ofertą oraz pokaże, w jaki sposób obsługiwać, zjednywać i opowiadać o produktach klientom.

Pracownik BOK – Predyspozycje zawodowe

Istnieje kilka istotnych cech pracownika biura obsługi klienta, których posiadanie znacznie ułatwi Ci pracę. Zwiększy szansę na rynku pracy oraz pozwoli Ci wyrobić sobie i firmie dobrą opinię. Cechy te to zarówno Twoje własne atuty osobowości, a także elementy zawodowego warsztatu. A zatem, co jest istotne?

  1.   Dobre poinformowanie – musisz bardzo dobrze znać materię, o której opowiadasz. Tyczy się to wiedzy na temat produktów czy usług, które firma oferuje. Klient ma prawo nie być doinformowany, ale Ty musisz. Musisz też potrafić przewidzieć ewentualne pytania i wątpliwości klienta.
  2.   Empatia – udawana lub nie, na pewno pomoże Ci w kontakcie z klientem. Jeśli ten będzie czuł, że rozmawia z człowiekiem z krwi i kości, a nie bezdusznym robotem, zapewne bardziej się otworzy i chętniej przekona do stanowiska firmy.
  3.   Znajomość języków – to dziś coraz bardziej potrzebna umiejętność. Na ogół pracować będziesz z klientami po polsku, ale od czasu do czasu może zdarzyć się turysta lub migrant, który jest zainteresowany ofertą firmy. Ale potrafi mówić na przykład tylko po niemiecku lub angielsku. Jego też trzeba obsłużyć.
  4.   Organizacja pracy – to bardzo istotna cecha. Pracując w biurze obsługi klienta, jako pracownik BOK będziesz stale rozpraszany i proszony o kilka rzeczy naraz. Umiejętność nadawania priorytetu czynnościom, porządek w dokumentach, dobra pamięć i asertywność są zbawienne na tym stanowisku pracy. 

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *