Podejmowanie współpracy w prowadzeniu działalności gospodarczej z większa firmą niesie ze sobą korzyści – zyskujesz rozpoznawalne logo, firma dzieli się z Tobą swoim know-how, dzieli zyskami i odwiedza Cię większa ilość klientów. Z Twojej strony franczyzodawca oczekuje, że będziesz prowadził działalność zgodnie z jego filozofią, zasadami oraz handlował właśnie jego towarami. Przed rozpoczęciem współpracy i przemianowania Twojego lokalu w kolejny np. sklep dużej sieci, przechodzisz specjalne szkolenie. Po jego zakończeniu wspólnie spisujecie umowę, wedle której zobowiązujesz się do zaopatrywania się u wskazanego dostawcy. A także musisz we własnym zakresie zadbać o lokalną reklamę usług i towarów swojego franczyzodawcy. Co może podlegać z jego strony kontroli tego, czy i w jaki sposób wywiązujesz się z umowy.
Franczyzobiorca – co musisz spełnić?
Podstawowym warunkiem jest prowadzenie przez Ciebie lub deklaracja chęci założenia działalności gospodarczej. Dobrze, jeśli już masz jakieś doświadczenia we współpracy z sieciami franczyzowymi. Franczyzobiorcy chętniej podejmą z Tobą współpracę, jeśli dostrzegą w Tobie potencjał – chęć pracy, osiągania sukcesów, systematyczność, zdolności handlowe, przedsiębiorcze i zarządzające, a także nastawienie na dłuższy marsz ku sukcesowi. Franczyzobiorca zazwyczaj podpisuje umowy na dłuższe terminy, zatem musi dostrzec w Tobie osobę wiarygodną i obiecującą. Jeszcze lepiej, gdy posiadasz już własny lokal lub nawet mały sklep, który jesteś skłonny przemianować na oddział większej firmy.
Franczyzobiorca – jak się pracuje?
Umowę franczyzową podpisać możesz w zasadzie z każdą większą firmą handlową, usługową czy obsługującą klientów. Nie musisz specjalnie do nich aplikować – najczęściej sami ogłaszają się w popularnych portalach ogłoszeniowych, na portalach społecznościowych lub nawet na swoich własnych witrynach internetowych. Dość kompleksowo opisują warunki i zasady współpracy. Wystarczy, że do nich się odezwiesz, a najprawdopodobniej otrzymasz odpowiedź. Jak jednak wygląda taka współpraca? Na ogół prowadzisz swoją działalność (o ile dotąd takową posiadasz) w podobny sposób jak dotychczas. Zwłaszcza gdy profil działalności Twojej firmy handlowej czy usługowej pokrywa się z charakterem firmy franczyzowej. Co prawda zmienia się logo, niektóre produkty i strój pracowników. Lecz ciągłość obowiązków pozostaje niespecjalnie zmieniona. Co jakiś czas przedstawiciele firmy odwiedzają Cię. Oczekują lojalności polegającej na propagowaniu ich produktów lub ich współpracowników.
Be First to Comment