Press "Enter" to skip to content

Własny salon fryzjerski

Zmęczyła Cię praca na etacie? Uważasz, że Twoje pomysły i zaangażowanie nie są odpowiednio doceniane przez szefa? Jesteś przekonany, że lepiej pokierowałbyś całym interesem? Własny salon fryzjerski jest rozwiązaniem. Rozwiązaniem, które niesie sporo profitów, ale też i nieco niuansów, które powinieneś mieć z tyłu głowy decydując się wejść przebojem na rynek usług fryzjerskich.

Jednoosobowa działalność gospodarcza

Przyjmując taką formę salonu fryzjerskiego, masz pełną kontrolę nad zakładem pracy. Jesteś jego właścicielem, reprezentantem i… jedynym pracownikiem. Sam pracujesz na własną renomę i odpowiadasz za każde potknięcie. Pozytywem też jest to, że jest to stosunkowo mało obarczona formalnościami działalność gospodarcza. Prowadzenie ewidencji finansowej jest też proste. Nie jest wymagany wkład własny, co jest szczególnie ważne, gdy wciąż jesteś młodym i z promienną twarzą wyczekującym sukcesów fryzjerem.

Czy mogę liczyć na ulgę na start?

Rozpoczynając jednoosobową działalność gospodarczą, po raz pierwszy możesz liczyć na pewne ulgi podatkowe i ubezpieczeniowe. Przez pierwsze 6 miesięcy jesteś zwolniony z płacenia składek. Warunki, które musisz spełnić to wspomniane pierwszeństwo w Twoich działalnościach gospodarczych lub minimum 60-dniowa przerwa od zakończenia poprzedniej. Nie możesz też wykonywać pracy dla innych podmiotów. Taka ulga nie przysługuje Ci też, jeśli jesteś ubezpieczony w KRUS zamiast ZUS. W momencie spełnienia takich warunków, zobowiązany jesteś do złożenia zgłoszenia w ZUS do ubezpieczenia zdrowotnego za pomocą formularza ZZA. Masz na to 7 dni od momentu założenia działalności.

Wyposażenie lokalu fryzjerskiego

Jest szereg wymogów prawnych, które musi spełniać Twój lokal, aby mógł funkcjonować w nim legalny salon fryzjerski. Musi być to odrębny budynek lub w istotny sposób wyodrębniona jego część. Wejście musi prowadzić wyłącznie do zakładu. Nie może być wspólne dla zakładu i innych części budynku, na przykład mieszkań. Wymagane jest ponadto wydzielenie miejsca na świadczenie usług z użyciem wody ciepłej i zimnej, pomieszczenie socjalne dla Ciebie lub ewentualnych pracowników gdzie spożywana jest żywność, poczekalnię dla klientów. Koniecznie z wieszakiem na odzież, pomieszczenia sanitarne takie jak ubikacja z umywalką, sedesem i dostępem do zimnej i ciepłej wody oraz ręcznikami, oraz miejsce na magazyn sprzętu fryzjerskiego. Do tego osobne pomieszczenia na odzież roboczą fryzjera.

Parę słów o marketingu i fryzjerstwie

Reklama dźwignią handlu. O tym nie ma sensu przypominać. Nawet najbardziej finezyjne usługi nie znajdą swoich nabywców, jeśli ci o nich się nie dowiedzą. Dlatego ważne jest, abyś zadbał o odpowiedni rozgłos. A gdzie możesz się reklamować? Na pewno przyda się wyraźny, wpadający w oko szyld. Wtedy nawet przypadkowi przechodnie lub przyjezdni dowiedzą się o Twoim istnieniu i być może rozważą wizytę. Dobrym miejscem zwrócenia na siebie uwagi jest też lokalna prasa i gazetki z reklamami. Ostatnimi dekadami najlepszy jest internet. Portale społecznościowe, fora i strony branżowe są dobrym miejscem pokazania siebie, swojego loga i krótkiego opisania usług. Gdy już klient Cię odwiedzi, dobrze, aby mógł wyjść z wizytówką lub ulotką, którą ktoś dostrzeże spośród jego znajomych lub rodziny.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *