Press "Enter" to skip to content

Czym zajmuje się Content manager?

Jeśli jeszcze nie wiesz kim jest content manager oraz jak możesz nim zostać ro sprawdź nasz osobny artykuł. Tym razem opowiemy Ci czym będziesz się w takiej pracy zajmował. Co więcej, jakie masz środki do dyspozycji. Jak wspomnieliśmy w artykule Content Manager – jak zostać? Będziesz zarządzał treścią internetową w taki sposób, by uzyskać optymalne wyniki biznesowe. Zarówno jako pracujący dla klienta jak i w ramach jednej firmy.

Czym zajmuje się Content manager?

Będziesz posługiwał się technikami marketingu oraz informatycznymi. Wszystko by w profesjonalny sposób budować dobry wizerunek firmy lub produktu. Do Twoich zadań należeć będzie dbanie o rozpoznawalność strony internetowej, jej pozycji w wyszukiwarkach. Poprzez generowanie organicznego ruchu i skuteczności konwersji będziesz zwiększał liczbę klientów. Używając odpowiednio napisanych tekstów, wpisów na blog, komentarzy lub sloganów uatrakcyjnisz przekaz. Musisz stale dbać o to, by był zauważalny w internecie, docierał do odbiorców. A przez to utrzymywał na stałym poziomie zainteresowanie produktem.

W jaki sposób pracuje Content manager?

Zaczynasz od wyznaczenia sobie celu biznesowego. Oraz oceniasz stan zasobów i potencjałów marketingowych. Niezależnie, czy pracujesz sam lub nadzorujesz zespół copywriterów, pierwszym krokiem jest analiza. Nie zawsze każdy z dostępnych Tobie środków będzie skuteczny. Lub nie na danym etapie. Mając produkt lub firmę oceniacie jej pozytywne i interesujące publiczność cechy. Na tej podstawie dobieracie słowa kluczowe, które muszą przewijać się w Waszych publikacjach. Następnie je piszesz lub piszą dla Ciebie podwładni. Zwracasz uwagę, by teksty były napisane zgodnie z prawidłami marketingu internetowego. Oraz by język był atrakcyjny, dostosowany do percepcji odbiorcy. Do tego prowadzisz firmową stronę internetową.  Stale obserwujesz konkurencję oraz jej pozycjonowanie w Google. Na bieżąco monitorujesz stan stron i podstron serwisu firmowego. W ten sposób zapewniasz aktualne i atrakcyjne informacje. Efekty starań zależą od wielkości zespołu oraz budżetu. Nieco inne potrzeby mają też poszczególne branże.

Content manager – Rozwój zawodowy

Content manager funkcjonuje w branży, która stale się zmienia. Oraz udoskonala metody oddziaływania na odbiorców w internecie. Dlatego wymaga to też od Ciebie stałego śledzenia trendów. Musisz na bieżąco sprawdzać popularne wśród internatów frazy oraz zagadnienia. Oraz w umiejętny sposób łączyć je z Twoim przekazem. Dlatego powinieneś dobrze poznać branżę, którą reklamujesz. Zwyczajnie musisz mieć o niej pojęcie, by móc opowiadać o niej w przekonujący sposób. Do tego nie jest niczym nagannym podglądanie konkurencji – czytanie ich treści, blogów i stron reklamowych. Korzystanie z dobrych wzorców oraz dodawanie własnych pomysłów jest bardzo dobrze odbierane przez konsumentów.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *