Press "Enter" to skip to content

Jak zostać Content Managerem?

 Ten poważnie brzmiący zawód tak naprawdę możesz wykonywać bez studiów wyższych. Choć nie oznacza to, że nie potrzebujesz żadnego przygotowania zawodowego. Kim jest content manager i w jaki sposób mógłbyś nim zostać? Sprawdź też, ile możesz zarobić jako content manager.

Kim jest content manager?

Mówiąc po polsku – menedżer treści. Jeżeli pracujesz jako on zawodowo, Twoim głównym zadaniem jest zarządzanie treścią właśnie. Szczególnie w Internecie. Menedżer treści to osoba, która zarządza przepływem treści w firmie, opracowuje lub zatwierdza strategię marketingową. Twoim celem jest uzyskanie optymalnych wyników biznesowych za pomocą internetowych środków przekazu. Posługując się wpisami na bloga, publikacjami, artykułami i multimediami budujesz pozytywny wizerunek marki. Do tego, na tak nazwanym stanowisku będziesz całym tym procesem nadzorował. O tym, czym dokładnie będziesz się zajmować piszemy w artykule Content Manager – jak wygląda praca?

Content Manager – Predyspozycje zawodowe

Nie ma formalnych wymogów dotyczących wykształcenia lub przygotowania zawodowego. Jako kandydat do takiego zajęcia powinieneś wykazywać się jednak szeregiem predyspozycji, które są istotne w tym zawodzie. Podzielmy je na trzy grupy:

Content Manager – wiedza

Praca z treściami internetowymi wymaga odpowiedniego ich używania. Nie możesz robić tego bezmyślnie, gdyż nie przyniesie to spodziewanego rezultatu. Potrzebna jest Ci wiedza na temat filozofii działania algorytmów wyszukiwarek, odpowiedniego formatowania treści internetowych oraz zabiegów marketingowych.

Content Manager – umiejętności

Co prawda jako content manager będziesz w teorii zarządzał zespołem. Sam jednak musisz potrafić robić to, czego wymagasz od współpracowników. To praca, która wymaga umiejętności zgrabnego pisania tekstów. I to w odpowiedni sposób. Dobrze brzmiący, zawierający przekazy podprogowe i budujące pozytywne skojarzenia z marką.

Content Manager – cechy osobowościowe

Musisz być osobą kreatywną i twórczą. Pisanie tekstów wymaga wyobraźni oraz oryginalnych pomysłów. Ale też osobą żądną wyzwań. To praca na pełnym niespodzianek i nie zawsze przewidywalnym rynku. Wymaga to od Ciebie stałego zaangażowania, odporności na zmiany i chęci poznawania nowej wiedzy. W żadnym wypadku nie jest to zawód dla mało pracowitych i lubiących stagnację osób. Jako menedżer treści będziesz też zarządzać – asertywność, kultura osobista i pewne cechy przywódcze są tu wskazane.

Content manager – jak nim zostać?

Jak wspomnieliśmy, nie ma żadnych formalnych ani prawnych wymogów pracy w tym zawodzie. Pracodawcy cenią przede wszystkim wiedzę, umiejętności i pewne cechy charakteru. Jeżeli potrafisz się nimi wykazać, nie jest Ci potrzebny dyplom wyższych studiów. Na dobrą sprawę nie ma żadnych kierunków, które kształtowałyby stricte do tego zawodu. Te jednak, które sporo mogą pomóc to marketing i zarządzanie lub inne związane z PR, lub reklamą, dziennikarstwo, informatyka. Może być przydatna psychologia lub socjologia. Na takich kierunkach poznasz zasady funkcjonowania współczesnego marketingu w ogóle. Istotna jest wiedza na temat funkcjonowania treści w internecie, ich odpowiednie pozycjonowanie według zasad SEO. Do tego będą Ci potrzebne praktyczne umiejętności informatyczne – znajomość oprogramowania lub języków tworzenia stron WWW. Możesz takie umiejętności zdobyć poprzez kursy, własną naukę lub doświadczenie w poprzednich firmach.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *