Press "Enter" to skip to content

Ile zarabia copywriter?

Od czego zależą zarobki copywritera? Skoro zainteresował Cię nasz cykl artykułów dotyczących profesji copywritera, zapewne też zechcesz poświęcić chwilę, aby sprawdzić, ile można na tym zarobić. Otóż trudno jest określić ramy, w których mieści się wysokość pensji copywritera. To zawód, w którym zarobki uzależnione są od okoliczności rynkowych – miejsca zamieszkania, zainteresowania klientów, ilości zleceń i poziomu ich skomplikowania. Wpływ ma poruszana materia, długość i rodzaj treści. Oraz warunki, na jakie umawiasz się ze zleceniodawcą Ty lub Twój pracodawca, dla którego piszesz. Nie bez znaczenia jest też forma zatrudnienia – etatowa praca daje Ci „na rękę” nieco mniej, lecz zapewnia ubezpieczenie zdrowotne i emerytalne. Jako freelancer i samozatrudniony zarobisz netto więcej, ale sam musisz zadbać o reklamę i pozyskiwanie klientów by mieć stały dopływ zleceń.

Copywriter – ile zarabia?

Branżowe portale, które zajmują się rynkiem pracy i zarobkami Polaków nie zawiodły jednak także w przypadku copywritera. Okazuje się, że przeciętnie w Polsce jako copywritter zarobisz 2837 zł netto. To kwota bardzo uśredniona. Uwzględniająca różne formy zatrudnienia, regiony kraju i czas poświęcony na pracę. Jeśli chodzi o zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę zarobki w zdecydowanej większości wypadków oscylują w przedziale 2379 zł netto – 3655 zł netto. To oczywiście zależy od wielkości i renomy Twojego pracodawcy. Copywriterzy zatrudniani w oparciu o umowy o dzieło mają większą elastyczność, ale też i większy rozstrzał zarobków. Na ogół wynoszą one 1000 – 4000 zł netto za miesiąc. Dzieje się tak, gdyż nie każdy miesiąc jest udany oraz pisanie treści nie dla każdego jest jedynym źródłem dochodu.

Copywriter – jak rozliczana jest praca?

Jeśli pracujesz na etat, otrzymujesz po prostu pensję zapisaną w umowie. Może być ona modyfikowana albo powiększana o okazjonalne premie. Gdy jednak rozliczasz się w oparciu o konkretne zamówienia, Twój zarobek zależy bezpośrednio od stawki za ilość znaków lub stron. Przez stronę rozumie się około 1600 – 1800 znaków (liter, przecinków, cyfr i innych znaków interpunkcyjny) wraz ze spacjami. Inna forma rozliczenia to przełożenie konkretnej ilości złotówek za 1000 znaków ze spacjami. Stawki te ustalane są bardzo indywidualnie i niekoniecznie w oparciu o oficjalne cenniki. Każdy samodzielny copywriter sam ustala, ile zechce zażądać za swoją prace. Musisz jednak wtedy uwzględniać możliwości klienta oraz konkurencyjne oferty. Przeważnie stawki kształtują się na poziomie 10 – 50 zł. przy szczególnie skomplikowanych materiach, które wymagają wykonania badań, analiz albo poświecenia czasu na podróżowanie, stawki wynosisz mogą od 100 do nawet kilkuset złotych.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *