Press "Enter" to skip to content

Jak rozpocząć swoją przygodę jako copywriter?

Od czego zacząć jako copywriter? Wielu copywriterów zaczyna od zwyczajowego dorabiania sobie podczas studiów lub jeszcze w szkole średniej. Odkrywając w sobie zdolność do łatwego budowania zdań oraz wyszukiwania informacji w Internecie, możesz poszukiwać prostych ofert. Firmy reklamowe, profesjonalni copywriterzy, agencje i działy sprzedaży chętnie korzystają z usług początkujących w tym zawodzie. Ogłaszają się na portalach społecznościowych lub w branżowych serwisach. Bywają i tacy copywriterzy, którzy gotowi są nawet bezpłatnie oddawać swoje artykuły uznanym firmom, w zamian za możliwość umieszczenia ich w swoim życiorysie. Nie zrażaj się, jeśli na samym początku oferowane będą Ci proste i mało ambitne projekty. Każde doświadczenie jest cenne i pozwala lepiej obyć się ze specyficzną praktyką zawodową.

Copywriter – Zdobywanie wiedzy i umiejętności

By jednak móc poważnie myśleć o pracy w zawodzie copywritera, samo spełnianie predyspozycji nie wystarcza. Błyskotliwość, lekkość pióra, organizacja swojej pracy i swobodne poruszanie się w sieci to nie wszystko. Teksty muszą być pisane w określony sposób, tak aby były skuteczne z punktu widzenia zamawiającego. Istotne jest wtrącanie fraz kluczowych, stosowanie się do wytycznych SEO lub innych metod pozycjonowania się w Internecie i popularnych wyszukiwarkach. Nie bez znaczenia jest też umiejętność projektowania i zarządzania stroną WWW, znajomość języków pisania takich stron i dobierania stylistyki zgodnej z zamówieniem. Wiele z tych rzeczy możesz się zwyczajnie nauczyć. Istnieją w internecie kursy i poradniki dla copywriterów. Opisane techniki pisania, pozycjonowania pod wymogi SEO, wyjaśnienie tajników dobierania słów. A także pewne podstawy psychologii i marketingu internetowego.

Copywriter – Wykształcenie zawodowe

Nie ma wykształcenia kierunkowego pod zawód copywritera. To stosunkowo młoda profesja na rynku pracy. Pojawiła się wraz z odkryciem potencjału, jaki niesie Internet w zakresie reklamy, promocji swoich treści, pozyskiwania zainteresowania. Dla pracodawcy liczyć będą się przede wszystkim Twoje doświadczenie i wykazane wyżej umiejętności. Z jego punktu widzenia mniejsze znaczenie ma, w jaki sposób je zdobyłeś. Niemniej pewne formy wykształcenia zdecydowanie pomagają w pracy copywritera. Na pewno dobre podglebie merytoryczne dają studia kształcące marketingowców, handlowców albo informatyków. Nie bez znaczenia jest też doskonała znajomość zasad języka polskiego (lub obcego), konwenansów językowych, oczytanie i erudycja. Stąd pomocne mogą okazać się studia filologiczne. 

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *