Press "Enter" to skip to content

Jak wygląda praca copywritera?

Kim jest copywriter? Nazwa tego zawodu nie doczekała się jeszcze polskiego odpowiednika. Branża nie kwapi się jednak by takowy wynaleźć. Kim zatem jest tego typu pracownik jak copywriter? To osoba, która zajmuje się tworzeniem tekstów, sloganów reklamowych, treści internetowych, przygotowywanie scenariuszy filmowych albo redagowanie artykułów na zadany temat. Efekty jego pracy zobaczyć możesz na blogach, tematycznych stronach internetowych, w ulotkach, prasie albo w spotach reklamowych. Nie pisze tych tekstów w zupełnie dowolny sposób. Musi uwzględniać tematykę, specyfikę odbiorcy oraz zadbać by treść internetowa była łatwo rozpoznawalna przez silniki Google albo innych popularnych wyszukiwarek internetowych. A zatem liczy się zarówno jakość i merytoryka treści jak i wewnętrzna konstrukcja. Jako copywriter pracować możesz w agencjach reklamowych, firmach zajmujących się public relations, działach sprzedaży albo promocji. To tylko niektóre z propozycji, o szczegółach przeczytasz w naszym artykule Copywriter – etat czy własna firma?

Copywriter – Czym będziesz się zajmował?

Jak wspomnieliśmy, Twoim głównym zadaniem będzie przygotowywanie treści. Teksty, które będziesz pisał mogą mieć naprawdę bardzo zróżnicowaną długość, poziom skomplikowania, tematykę, wymagania dotyczące wewnętrznej konstrukcji. W ciągu tygodnia napisać możesz ich od kilku do nawet kilkudziesięciu. Jakiego typu treści będziesz tworzyć? Wszystko zależy od potrzeb zleceniodawcy lub pracodawcy. Spod Twojego pióra wyjść mogą materiały reklamowe, zapleczowe, opisy produktów, wypełniające stronę WWW artykuły tematyczne, zarówno te eksperckie jak i dotyczące przyziemnych tematów. Niekiedy praca wymagać będzie prowadzenie tematycznego bloga, opracowywanie tekstów ulotek, artykułów sponsorowanych zachwalających produkt lub usługę, a nawet wpisy na portalach społecznościowych.

Copywriter – Warunki pracy

W zależności od formy zatrudnienia pracować możesz u siebie w domu albo w biurze, wyznaczonym Ci przez pracodawcę. Głównie pracować zatem będziesz przy użyciu komputera podłączonego do sieci i wyposażonego w aplikacje pomocne przy pracy. Edytor tekstu, fachowe edytory SEO, wspomagacze gramatyczne i językowe, niekiedy programy graficzne lub webmasterskie. Charakter zleceń może być różny. Niekiedy będą to oderwane od siebie niezależne artykuły o rozmaitej tematyce. Innym razem zostanie Ci zlecone prowadzenie całej kampanii reklamowej konkretnej firmy, produktu albo usługi. Obejmować może to kompleksowo pisanie np. artykułów sponsorowanych, blogów pokazujących dzień po dniu skuteczność preparatu, rozpropagowywanie oferty w miejscach odwiedzanych przez potencjalnych klientów zleceniodawcy. Pracować możesz w typowych roboczych godzinach. Albo o dowolnej porze – w takim wypadku obowiązywać będzie Cię termin ukończenia prac.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *